Kot vsi začetki je tudi začetek postavitve nove spletne trgovine lahko težaven, a dejstvo je, da je dobra priprava ključna. Na začetku je potrebno določiti kaj želimo s postavitvijo spletne trgovine doseči – torej kaj je njen namen in kateri so njeni cilji?

Verjetno je vedno pravilen odgovor: »Želimo boljšo spletno prodajo in povečanje prihodkov«, ampak za dejansko uspešnost spletne trgovine je potrebno biti nekoliko bolj konkreten in določiti tudi na kakšen način želimo zastavljene cilje doseči:

  • Z izboljšano uporabniško izkušnjo?
  • Z optimizacijo delovnih procesov, npr. s povezavo spletne trgovine z računovodskim programom ali s poenostavljenim upravljanjem kupcev, naročil, kataloga izdelkov?
  • Z uporabo sistemov za omni-kanalno trženje potencialnim in obstoječim strankam (npr. pošiljanje e-poštnih ali SMS sporočil o aktualnih akcijah, »pozabljenih« izdelkih v košarici ipd.)?

Naslov bloga, ki ga pravkar berete, morda ni najbolj primeren – iz naslova bi lahko sklepali, da obstajata dve vrsti spletnih trgovin, vendar je dejanska zahtevnost postavitve odvisna od zastavljenih ciljev in zastavljenih načinov kako cilje doseči. Prav zato bi lahko bil naslov bloga tudi »Izdelava enostavne, bolj zahtevne, še bolj zahtevne, zelo zahtevne ... spletne trgovine«.

Vas zanimajo naše rešitve za spletne trgovine?

 

Kako se spletne trgovine med seboj razlikujejo?

Osnovna spletna trgovina je lahko razmeroma poceni, tudi pod 1000€ – pa je to res najboljši način za doseganje zastavljenih ciljev?

Dandanes že obstajajo razni ponudniki in orodja, ki obljubljajo postavitev spletne trgovine tudi zastonj oziroma za nekaj sto evrov. Na žalost pa lahko upravljalec takšne spletne trgovine dolgoročno izgubi precej časa, denarja, pa tudi ugleda – zakaj?

  • Spletna trgovina ni prilagojena vrsti ponudbe

Pri postavitvah spletnih trgovin ugotavljamo, da je za dobro uporabniško izkušnjo ključno prilagoditi izgled spletne trgovine grafični podobi ponudnika in tehnične rešitve sami strukturi ponudbe. Vprašanja, ki nam pomagajo določiti kakšna vrsta spletne trgovine je prava izbira, so denimo:

  • Je struktura kataloga zelo razvejana?
  • Je obseg ponudbe majhen ali velik?
  • So produkti na voljo v različnih formatih, variantah?

Pri pred pripravljenih trgovinah se s tem ne ukvarjajo preveč – glede na fiksne funkcionalnosti postavljalcu trgovine velikokrat sporočajo le: »vzemi ali pusti«.

  • Zasebnost podatkov spletne trgovine ni zagotovljena – nič ni brezplačno!

Tako kot družbena omrežja tudi »brezplačne« ali nizkocenovne spletne platforme lahko delijo podatke, ki jih uporabniki posredujejo spletni trgovini naprej lastnim »partnerjem«, ki jim za dragocene podatke o navadah uporabnikov tudi zelo lepo plačajo. Hkrati so uporabniki takšnih spletnih trgovin lahko izpostavljeni neželenemu oglaševanju, kar lahko tudi privede do poslabšanja ratinga »verodostojnega trgovca«.

  • Provizije na opravljen nakup

Nekatere pred pripravljene spletne platforme lahko zaračunajo tudi določeno provizijo ob opravljenem nakupu in še dodatne provizije ob uporabi določenih naprednih funkcionalnosti.

Naš proces postavitve spletne trgovine

Če vam je pri postavljanju nove spletne trgovine najpomembnejši dejavnik cena postavitve, najbrž nismo pravi partner za vas. Če pa je vaš namen postavitev spletne trgovine, ki je naravnana marketinško, z odlično uporabniško izkušnjo in predvsem s ciljem, da prodaja, predlagamo, da nadaljujete branje tudi v naslednjih odstavkih.

Kako poteka postavitev spletne trgovine? Nekaterim korakom postavitve se ne moremo izogniti. Pri vseh spletnih trgovinah je potrebno zbrati osnovne informacije o ponudniku in ponudbi, določiti grafično podobo trgovine, izbrati pravilno predlogo za izdelavo spletne trgovine ter predlogo programsko povezati s sistemom za urejanje vsebin oz. s sistemom za urejanje kataloga izdelkov –  CMS (angl. "Content management system") programom. Pri naprednejših trgovinah je priporočljivo vključiti še sistem za omni-kanalno trženje kot je Omnisend.

Vas zanima več o OMNI-kanalni strategiji za spletne trgovine?

Zaradi vsega naštetega je težko pričakovati, da bomo s spletno trgovino katere cena ne dosega niti 1000€ postali avtoritativni prodajalec na določenem področju s spletno trgovino prilagojeno vrsti ponudbe, grafično dodelano in z avtomatiziranimi marketinškimi in računovodskimi procesi.

Dobro zastavljena predloga spletne trgovine je neposredno povezana z dobro uporabniško izkušnjo kupca, dobro zastavljen CMS program pa je neposredno povezan z dobro uporabniško izkušnjo upravljalca spletne trgovine.

Naše rešitve

SINHRONIZACIJA Z RAČUNOVODSKIM SISTEMOM

Če nam vsakodnevni in ponavljajoči delovni procesi že povzročajo oportunitetne stroške je čas za njihovo optimizacijo – npr. s povezavo spletne trgovine z računovodskim oz. ERP sistemom. Popolna sinhronizacija spletne trgovine z računovodskim programom je po navadi razmeroma preprosta a tudi obsežna. Sinhronizacija med drugim lahko zajema: vnos novo registriranih uporabnikov, posodabljanje podatkov o produktih, načinih dostave in dostavljavcih, načinih plačila, zapisovanje spletnih naročil idr. Včasih je bolj kot celotna, smiselna delna sinhronizacija – npr. za namen prikaza ažurirane zaloge produktov v spletni trgovini glede na stanje v računovodskem oz. ERP programu.

SISTEM B2C, B2B ALI 2-V-1 (B2C + B2B)

Če je ponudba izdelkov vezana na določen status uporabnika je potrebna implementacija restrikcij vidnosti / dostopnosti določenih produktov in tudi upravljanje s cenami posameznega produkta. Te so lahko različne glede na vrsto kupca; denimo ali gre za B2B (angl. "Business-to-Business") ali B2C (angl. "Business-to-Consumer") stranke. Nekateri izvajalci postavitev v tem primeru priporočajo ločeni trgovini – to pa definitivno pomeni tudi več dela in stroškov za upravljalca, kakor tudi za bodoče nadgradnje spletne trgovine (namesto na enem, poteka razvoj spletne trgovine na dveh ločenih mestih). Sistem 2-v-1 je v tem primeru prava izbira.

VEČ TRGOV, VEČ JEZIKOV, VEČ VALUT

Če prodajamo na različne trge in mora biti spletna trgovina postavljena v več jezikih in več valutah, implementiramo sistem, ki omogoča poenostavljeno urejanje produktov med jezikovnimi verzijami, a hkrati dovoljuje specifike za posamezno jezikovno verzijo. Če denimo ponujamo produkt na treh trgih (treh spletnih trgovinah) zakaj bi morali nalagati, urejati in posodabljati 3 slike, če pa so slike med vsemi jezikovnimi verzijami produkta enake?

Zaključek

Cene spletnih trgovin se lahko med seboj seveda precej razlikujejo, potrebno pa je imeti v mislih, da je postavitev spletne trgovine (več ali manj) enkratni strošek. Če pa zaradi slabo postavljene maske spletne trgovine ali programa v ozadju zapravimo pol ure dodatnega dela na dan, je lahko takšen oportunitetni strošek v roku dveh ali treh let še precej večji.

Za postavitev novih spletnih trgovin predvsem priporočamo modularnost glede na trenutne zahteve in potrebe. Morda sinhronizacija trgovine z ERP sistemom ni potrebna na začetku, ampak je bolj smiselna, ko ugotovimo da jo dejansko potrebujemo, ker bi s tem dnevno prihranili precej časa.

Pri prenovah že uveljavljenih in uspešnih spletnih trgovin velja vedno dobro razmisliti o mogočih tehničnih in marketinških izboljšavah, ki nam pomagajo pri doseganju zastavljenih ciljev.