Ljudje smo danes bombardirani z informacijami z vseh strani. Sprejemamo jih, ko se sprehajamo mimo reklamnih panojev, beremo najljubši časopis ali revijo, gledamo TV, surfamo po spletu in družabnih omrežjih, konec koncev tudi, ko odpremo svoj poštni nabiralnik.

Kako sem kot podjetnik sploh lahko viden in konkurenčen na tržišču?

Če imate dostop do interneta, imate dostop tudi do digitalnega oglaševanja. Lahko ste vidni ravno toliko, kot velika podjetja. Da se dvignemo nad konkurenco, rabimo dobro marketinško strategijo in kvalitetno vsebino.

V tem zapisu vam predstavljam le del marketinške sestavljanke in sicer vizualni del oglaševanja na družbenih omrežjih. Izvedeli boste kako pritegniti pozornost potencialne stranke z vizualno vsebino in bolje razumeli njeno dodano vrednost za vaš posel.

Ali se spomnite vseh reklam, ki ste jih videli danes? Najverjetneje ne. Navadili smo se filtrirati vsebine, ker se je nemogoče posvetiti vsemu.

Pomislite kaj vam je nazadnje padlo v oko. Nekaj kar trenutno potrebujete v življenju, ali produkt »najbolj glasnega« ponudnika? Najverjetneje boste najprej opazili slednje, vizualno in vsebinsko najmočnejše oz. zanimive oglaševalce. Med vsemi vrstami dojemanja, je vidno zaznavanje primarno. Kar 90% informacij, ki pridejo v naše možgane, je vizualnih. Umetnost oglaševanja pa je pritegniti pozornost posameznika v poplavi informacij.

Vizualni materiali za družbena omrežja bi morali biti izdelani na podlagi poslovnega modela in tržne strategije. Podjetja osredotočena na B2B ali na B2C stranke komunicirajo različno. Več o tem si lahko preberete v našem blogu.

Kako zgraditi kakovosten B2B profil podjetja na ravni družbenih omrežij?

Upoštevati moramo tudi izbran družbeni kanal. Če je ton komunikacije prek Facebooka, LinkedIna ali Twitterja bolj uraden kot prijateljski, mora oblikovanje podpirati ta način z ustreznimi barvami in tipografijo. Medtem ko je lahko vizualni material za Instagram in Snapchat bolj sproščen.

Vrste vizualnih vsebin na družbenih omrežjih

1. Grafike

Unikatne grafike in ilustracije pomagajo izpostaviti vsebino na družbenih omrežjih.

2. Fotografije

Vpadljive fotografije so idealne za prikaz dogajanja v zakulisju ali na posebnih dogodkih.

3. Videi

Omogočajo hiter in učinkovit pregled velike količine informacij, ki jo lahko uporabnik hitro konzumira.

4. Animacije

Animacije so odličen način, da pritegnete pozornost svojih sledilcev ali napoveste nov produkt ali storitev, ki jo boste v kratkem lansirali na tržišče.

5. Citati

Motivacijski, inspirativni in družbenokritični citati veliko krožijo po družbenih omrežjih in so med uporabniki izjemno popularen način za izražanje svojih pogledov na svet. Podjetje lahko z njimi izrazi svoje poslanstvo, vrednote in cilje.

6. Grafični prikaz podatkov

Infografike, grafikoni, diagrami itd., so eden najboljših načinov za poenostavljen prikaz kompleksnih informacij.

Nekaj nasvetov za oblikovanje zanimivih vizualnih vsebin

1. Najdite svoj cilj oz. namen

Za začetek moramo ugotoviti kakšne cilje imamo. Kaj poskušamo doseči bo določilo našo zgodbo. Zastavimo si nekaj vprašanj:

  • Kakšen je namen objave?
  • Ali poskušamo povečati prodajo oz. promet?
  • Ali želimo povečati obisk naše spletne strani?
  • Kdo spada v našo ciljno publiko?
  • Kakšne želje ima naša ciljna publika?
  • Preko katerih kanalov moramo komunicirati, da bomo dosegli svojo ciljno publiko?
  • Na kakšen način želimo komunicirati?

Težko bomo vedno zadovoljili odgovore na vsa zastavljena vprašanja. Vendar so to točke na katere se lahko vedno opremo, če izgubimo zlato nit.

2. Barve

Barva je eden najpomembnejših vidikov vsakega oblikovanja, saj pomaga vzpostaviti razpoloženje, ustvariti vzdušje in lahko celo prikliče spomin. Upoštevajoč vse vidike določanja barv, boste dosegli, da bo izbrana barvna shema odražala čustva in vrednote znamke, ki jih želite deliti s svojimi sledilci.

Iskanje barvne sheme, ki vas bo povezalo z uporabniki družbenih omrežij, je ključnega pomena za uspeh dizajna, pripomoglo pa bo tudi pri prepoznavnosti vizualnih vsebin. Za primer lahko vzamemo vijolično barvo blagovne znamke Milka. Sladkosnedim se bodo že ob pogledu na to specifično in dobro poznano barvo pocedile sline.

Pri izbiri barv se lahko opirate na celostno grafično podobo podjetja ali njegove blagovne znamke, na svoje ciljne skupine ali na aktualne trende v oblikovanju. Začnete lahko z dvema do tremi glavnimi barvami, ki jih potem dosledno upoštevate v vseh objavah.

Barvna teorija nas uči kako kombinirati barve med seboj. Ko barve niso dovolj kontrastne, se zdi, kot da se med seboj prelivajo, ko pa je kontrast prevelik, se pojavi migetanje oz. barvna vibracija.

To je ena od napak, ki jo laiki pogosto naredijo in se je najraje izognemo. Ne bo konec sveta, če ne poznate barvne teorije. Dovolj je, da zaupate svojemu vidu in popravite stvari, ki jih je težko razločiti ali prebrati.

3. Kontrast

Kontrast je lahko povezan z barvo, pisavo, velikostjo, teksturo, obliko, postavitvijo in tako naprej. Z dobrim kontrastom in rabo t.i. praznega oz. belega prostora boste dovolili besedilu in elementom, da zadihajo. Kontrast je koristno orodje za organizacijo grafičnih elementov in izpostavljanje določenega elementa.

Kontrast lahko okrepi idejno zasnovo, poveže in dopolni elemente ali pa popolnoma zmede naše oko, da več ne vemo kam naj gledamo in kaj je pomembno. Za začetek je dovolj, da pazite na kontrastnost besedila z ozadjem. Če je ozadje svetlo, uporabite temno pisavo in obratno.

4. Tipografija

Je veda o oblikovanju črk, pisav in besedila. Tako kot je govor zvočna oblika jezika, je pisava njegova vizualna podoba. Branje besedila pa je v veliki meri odvisno od barve in velikosti pisave ter izbrane črkovne vrste oz. pisave.

Tako kot vaša barvna paleta je tudi izbira pisave odraz osebnosti vaše blagovne znamke. Pisava ima pri tem celo večjo vlogo. Z dosledno uporabo ene do treh pisav, vas bodo stranke prepoznale tudi brez uporabe logotipa.

Pri izbiri pisave za družbena omrežja upoštevajte, da gre za pisavo, ki se bo prikazovala na spletu in na ekranih različnih velikosti. Najbolj uporabljane črkovne vrste za splet so tiste brez serifov (Sans serif), saj so dobro čitljive tudi pri manjših velikostih.

Če se odločite za uporabo več črkovnih vrst, lahko kombinirate serifno z brez serifno pisavo in tako ustvarite večji kontrast med glavnim in pojasnjevalnim besedilom.

Bistveno na družbenih omrežjih je, da sporočilo hitro najde pot do sledilcev in ga je enostavno razumeti. Pozornost uporabnika boste obdržali le za sekundo, zato omejite količino besed na grafikah. Zapomnite si – manj je več!

5. Vizualna podoba

Približno sedemkrat morate videti ali slišati za blagovno znamko, da jo prepoznate. Skladnost barv, pisave in logotipa ter njihovo ponavljanje v vidnih sporočilih, sta ključnega pomena za ustvarjanje priklica pri vaših sledilcih.

Smisel grafik za družbena omrežja ni samo pripovedovanje zgodb. Mogoče želite privabiti občinstvo in ga nato usmeriti na vaše spletno mesto. Mogoče je cilj večanje oz. utrjevanje prepoznavnosti blagovne znamke. Vsekakor je potrebno slediti brandingu.

V praksi to pomeni, da lahko na svoje grafike in slike vključite svoj logotip in na ta način ljudem instantno sporočite, kdo jih nagovarja. Ni pa potrebno, da logotip zavzame 50% prostora na grafiki, da to dosežete.

Če komunicirate prek različnih družbenih kanalov, poskrbite za skladnost vsebin na vseh platformah in doslednost pri objavljanju. Na ta način bodo vaši sledilci takoj povezali vsebine z vašo blagovno znamko, ne glede na to kje se nahajajo.

Za vas oblikujemo vse, od CGP-jev, vizitk do grafik za družbena omrežja in spletne strani.

6. Predloge

Olajšajte si oblikovanje s pred pripravljenimi predlogami. Če ste dobro razdelali prvo točko, bi morali vedeti kake vsebine želite deliti med svoje sledilce. Če recimo vsak mesec objavite 3 link objave, ki bodo vodile na vašo spletno stran, dve navadni objavi za povečanje angažiranosti sledilcev in eno nagradno igro za povečanje dosega, lahko predloge vsak mesec le prilagajate in s tem prihranite na času.

7. Vizualna hierarhija in jasnost

Bodite jasni, preprosti in informativni. Imamo le nekaj sekund časa, da nas sledilci opazijo in se ustavijo na naši objavi. Če bo vizualna vsebina dovolj privlačna na pogled, bodo sledilci prebrali spremljajoče besedilo objave ali nanjo kliknili in poskušali izvedeti več.

Učinkoviti bomo, če bomo upoštevali vizualno hierarhijo. Ta temelji na principih Geštalt teorije, ki nas uči, da ljudje zaznavamo celoto elementov, preden odkrijemo posamezne elemente. Ko vidimo drevo ga dojemamo kot drevo, ne kot točke, linije in barve. Vizualne značilnosti kot so velikost, barva, kontrast, pozicija, bližina, ponavljanje, tekstura, poravnava, nam pomagajo organizirati elemente v sporočilu tako, da bralec takoj prepozna pomembne dele vsebine.

Ključno je, da smo nenehno kreativni in spremljamo novosti na področju oblikovanja. Tako bomo sledilcem ostali zanimivi.

8. Pozivi k dejanju (angl. Call to Action, CTA)

Veliko dosežemo, če pritegnemo pozornost ljudi, vendar oglaševalci vemo, da to ni dovolj. Rezultate je potrebno izmeriti, da lahko podjetjem pokažemo rezultate. Objave uspejo, ko se všečkajo, komentirajo in delijo. Zato ne smemo pozabiti na pozive k dejanju s katerimi spodbujamo aktivnost sledilcev.

9. Spoznajte svojo platformo

Poglejmo na oblikovanje še iz tehničnega vidika. Vsaka družbena platforma svoje vsebine na spletu prikazuje drugače. Pozorni moramo biti na prenove teh platform, saj se z njimi spreminjajo tudi pravila in dimenzije. Tukaj je nekaj značilnosti in nasvetov za 3 najbolj popularne platforme za podjetja v Sloveniji:

Facebook:

  • Usmerjen je v starejšo generacijo.
  • Izjemno uporaben je za članke in promocije.
  • Priporočene dimenzije grafik v pikslih (px):

- Naslovna fotografija podjetja za velike in male zaslone: 1656 x 930

- Slika profila: 180 x 180

- Navadna objava: 1200 x 900

- Link objava: 1200 x 628

Instagram:

  • Usmerjen je k milenijcem (rojeni med letoma 1980 in 2001).
  • Danes rečemo, da je bila platforma zgrajena na »hrani in selfijih« (angl. »lunch and selfies«). Še vedno najbolj uspevajo objave in slike, ki zajamejo življenjski slog uporabnika.
  • Priporočene dimenzije grafik v pikslih (px):

- Slika profila: 110 x 110

- Navadna objava: 1080 x 1080 (po višini od 566 do 1350)

- Story: 1080 x 1920

LinkedIn:

  • Odličen za poslovanje in mreženje.
  • Priporočene dimenzije grafik v pikslih (px):

- Naslovna fotografija: 1584 x 396

- Slika profila: 400 x 400

Digitalni marketing je učinkovit prodajni pristop, ki lahko vsakemu podjetju pomaga k napredku in uspehu.

Ne veste kje bi začeli? Kot strokovnjaki na svojem področju vam lahko pomagamo.