Long Story Short … mornar Popaj potegne svojega asa iz rokava. Kadarkoli poje špinačo postane nepremagljiv in vsaka ovira se spremeni v malo malico. Kaj pa oglaševalci? Kakšen je naš as v rokavu? In na kaj moramo biti pozorni, ko želimo doseči viralni učinek?

Oglejmo si 6 različnih principov.

1. Družbena valuta

Vsi želimo biti popularni. Če ne pod žarometi, vsaj med prijatelji. Obstaja sto in en način kako priti do statusa v družbi, zagotovo najbolj iznajdljiv in najcenejši se skriva v obliki pripovedi. Kot privlačen sogovornik zabavamo družbo z zgodbami in dogodki, ki polnijo naš dan.

Princip je preprost. Dodaj notranjo izjemnost, mehaniko igre ali občutek ekskluzivnosti storitvi ali izdelku in ga spremeni v privlačno vsebino. Uporabniki jo bodo želeli deliti z drugimi v obliki zgodbe, s katero bodo pridobili družbeno valuto in ugled.

Primeri, s kakšno vsebino do družbene valute:

Mehanika igre: 

 Notranja izjemnost izdelka:

Ubčutek ekskluzivnosti:

Bodite pozorni na napis v 7. sekundi – McRib je bilo možno kupiti v izbranih prodajalnah le za kratek čas. Časovno omejena ponudba spodbuja impulzivnost nakupa.

2. Sprožilci

Sprožilec je opomnik. Vedno razmisli o kontekstu, v katerem bo izdelek ali storitev uporabljena. Postavi jo v prostor in čas uporabe ter spremeni dregljaje iz okolice v svojo prednost.

Le-ti so lahko močni ali šibki. Najpomembneje je, kolikokrat v dnevu se ponovijo in v kakšni obliki. Večkrat in močneje kot se dražljaj ponovi, več možnosti imamo, da se bodo ljudje v tistem času spomnili na naš izdelek ali storitev.

Primer:

Rebecca Black - Friday:

Po pevskih standardih slaba pesem, ki je bila zaradi naslova predvajana večinoma ob petkih z več kot 300 milijoni ogledov.

Budweiser reklama - Wassup:

Reklama je postala kultni hit zaradi pozdrava, ki ga uporablja mlajša generacija.

3. Čustva

When we care, we share. Čustva so najmočnejši princip, saj z njimi dosežemo največji viralni učinek.

Ključna sta dva dejavnika – moč in namen.

Močna čustva: Začudenje, vznemirjenje, humor, anksioznost, jeza, …

Šibka čustva: Sreča, razočaranje, ponos, zaupanje, …

Čustva lahko dodamo kamorkoli. Za njih ne potrebujemo denarja, le najti jih moramo. Če bodo močna in uporabljena v pravem kontekstu, bodo dosegla namen viralnega učinka.

Primeri:

Lina Kuduzovič:

Ob ogledu posnetka se prebudijo čustva začudenja z vprašanjem, kako lahko 6-letni otrok tako dobro poje. Seveda na koncu prekosi vso konkurenco in zmaga v 1. oddaji »Slovenija ima talent«.

Volvo tovornjaki - Van Damme Split:

Čustva začudenja, presenečenja in vznemirjenja.

Parisian Love:

Reklama za Google iskalnik, ki v vsebino vključi čustva.

4. Javnost

 If it's built to show it's meant for grow.

 Iz okolice prejemamo informacije, ki so nam v oporo pri naših odločitvah. Pravilno in napačno izbiro narekujejo dejanja drugih. Če bi se sprehajali v neznanem mestu in bi hrepeneli po odlični hrani, kako bi vedeli katero restavracijo izbrati v morju ponudbe? 

Po vsej verjetnosti bi izbrali tisto, ki je polna dogajanja in ima prosto mizo. Z navdušenjem bi zagrabili za stol, se usedli in naročili kosilo, za katerega mislite, da bo potešilo vaše borbončice.

Bolj kot boste v digitalnem svetu izpostavili izdelek ali storitev, več zanimanja boste generirali. Konstantno razmišljajte, kako na nove in različne načine doseči vašo ciljno publiko. Sčasoma vam bo uspelo, da se bo produkt oglaševal že sam od sebe.

5. Praktičnost

Uporabne stvari in praktične nasvete z veseljem delimo. Le navdušiti in prepričati nas morajo. Omenjeni koncept je najlažje uresničiti in vključiti v prakso.

Primeri:

Akcijske ponudbe, razprodaje in popusti. Pozorni moramo biti na njihovo frekvenco, saj lahko hitro postanejo normativ pri odločitvah kupca.

Praktični nasvet uporabe. S praktičnimi nasveti, ki so dodani izdelku, dvignemo vrednost v očeh kupca.

6. Pripovedovanje zgodb

Jared Fogle Subway:

S Subway sendviči je Jared Fogle izgubil več kot 100 kilogramov in navdušil širšo publiko. Tako je Subway-u z zgodbo uspelo povečati prihodke na 8 milijard dolarjev.

In še zaključek ...

Na koncu lahko celo rečemo, da je vsebina kot kitara. Na žalost le redki nanjo zaigramo kot Carlos Santana. Saj ne rečem, naši oboževalci nas poslušajo, vendar le redki tudi slišijo. Ko bomo v gneči oglaševalcev uporabili trike in prijeme omenjenih principov, bomo vsebino spremenili v viralni hit. Tako ne bomo pritegnili le pozornosti soseda, temveč tudi osebe na drugem koncu sveta.